כניסה לתפקיד ניהולי

כניסה לתפקיד ניהולי מהווה תמיד אתגר משמעותי וטומנת בחובה את ההצלחה העתידית. לעומת זאת, כאשר איננו מתכוננים או שאיננו פועלים נכון, זה יוביל לכישלון.

מפאת מורכבות וריבוי הפרמטרים בעת הכניסה לתפקיד חדש, מנהלים הזוכים לליווי אישי מקצועי לקראת ולאורך הכניסה לתפקיד, יגבירו משמעותית את סיכויי ההצלחה שלהם.

המציאות היא קפטן קשוח!
בארגונים, נוהגים תמיד לדבר על 90 ימי החסד של מנהל חדש. זהו פרק הזמן שבו המנהל עדיין פועל מתוך העקרונות, השיטות והגישה הניהולית שהוא מביא עמו ועדיין אינו מושפע מהעוצמה הממגנטת של התרבות הארגונית ומערכת הלחצים החברתית-פוליטית סביבו.

תקופה זו היא קריטית להצלחה, כיוון שקל לעשות שגיאות משמעותיות, מבלי להרגיש בכך. בנוסף לכך, זהו הזמן בו ניתן לבסס את המנהיגות שלכם במסגרת התפקיד ותחום האחריות. בדיוק כפי שאין הזדמנות שניה לעשות את הרושם הראשוני, כך קשה מאוד עד בלתי אפשרי, לבסס נוכחות ומנהיגות השונים משמעותית מאלו שביססתם בשלושת חודשי הכניסה שלכם לתפקיד.

כל הארגון סביבנו בוחן בעין קפדנית כל תזוזה שלנו. השיפוט הוא מהיר, ולרוב אכזרי, בעוד שלנו אין את החיישנים המתאימים לדעת הרבה ממה שמתרחש מתחת לפני השטח. אנחנו עדיין לא מזהים את העצבים החשופים של הארגון, איננו יודעים מי רגיש למה, אין לנו את המיפוי של עולמות האינטרסים וכן הלאה.

הכירו את הגורמים הקריטיים להצלחה בתפקיד ניהולי חדש

זיכרו - אתם נשפטים על הביצוע ועל הדרך.
ה"איך" בכניסה לתפקיד חשוב יותר מה"מה"!!

כשאתם פועלים עם ה"איך" הנכון, זה יוביל לביצוע מיטבי במסגרת הארגון.

כשאתם פועלים עם ה"איך" הלא נכון, זה עלול להוביל לסיום מוקדם של תפקידך!

מה עלינו לדעת?

  1. מה את/ה יכולים לומר על דרישות התפקיד והתאמתכם אליו?
  2. מה הם הפערים שיש לצמצם ואילו אתגרים אישיים התפקיד מציב בפניכם, מבחינה אישית ומקצועית - יכולות, כישורים וניסיון
  3. תרבות ארגונית – מה אתם יודעים על התרבות הארגונית ומה מידת ההתאמה של הערכים וגישת העבודה שלכם אליה? היכן מצויים הקונפליקטים העיקריים?
  4. מי הם בעלי התפקידים העיקריים שיעבדו אתכם ובממשקי עבודה מולכם? מה אתם יודעים עליהם בממד המקצועי והאישי?
  5. מי הם בעלי ההשפעה, הסמכות ובעלי הכוח בארגון?
  6. על מי כניסתכם לתפקיד משפיעה ובאיזה אופן? מי רוצה בהצלחתכם ומי לא ומדוע?
  7. את מי אתם יכולים לגייס כקואליציה תומכת?
  8. למי אתם מדווחים? מי נותן את הטון? – הנהלה, בעלים, דירקטוריון.
  9. ממה אסור לכם להתעלם?

איך עושים זאת נכון?

  1. רושם ראשוני – לבוש, סגנון דיבור, אותנטיות. לא לחפף!!
  2. תאום ציפיות – הקפידו על תאום ציפיות ברור עם הממונים, עמיתים וכפיפים
  3. הכינו תכנית עבודה ברורה – שתשמש למעקב לכל אורך שלושת החודשים הראשונים וגם לאחריהם
  4. תכננו היטב את המפגשים הראשונים – עם מי, מתי, לפי איזה סדר, מה לשאול, מה להציע, מה לדרוש, על מה לדבר
  5. גייסו קואליציה תומכת – מקרב העמיתים, חברי הנהלה, בעלים וטלנטים
  6. עשה / אל תעשה – התבוננו ולמדו לפני שאתם רצים בפזיזות קדימה
    1. כבדו את העשייה הקיימת
    2. התבוננו בארגון, באנשיו ולמדו כל העת
    3. זהו מי טוב במה
    4. חכו קצת לפני שאתם עושים מהפיכות
    5. אתרו כשלים, תהליכים לקויים, חוסר יעילות
  7. ייצרו הצלחות בטוחות – עשו שינויים קטנים שניתן לזהות כהצלחה. זיכרו: אנשים צריכים לראות תוצאות בטווח המיידי וגם, הרבה הצלחות קטנות מצטברות להצלחה משמעותית, ומפחיתה התנגדויות לשינוי!
  8. היפגשו עם קודמכם לתפקיד – אתם תלמדו פרטים שיחסכו מכם טעויות מיותרות
  9. במידה ויש לכם ייעוץ בליווי הכניסה לתפקיד - הכינו צ'ק ליסט למעקב שבועי
    1. מה עשיתי נכון השבוע?
    2. במה שגיתי, האם תיקנתי ואיך?
    3. סדרי עדיפויות לשבוע הבא
    4. תכנית מול ביצוע – עפ"י מה שהוגדר בכניסה לתפקיד
    5. האם יש גורם שהזנחתי או התעלמתי ממנו?
    6. האם הפתעתי את הממונה עלי או עמיתים? מה ההשלכות של זה?

ולסיום – שמרו על אופטימיות, חיוך כל בוקר וגישה חיובית!

בהצלחה בתפקידכם החדש!

לקבלת חבילת ייעוץ בהתאמה אישית וליווי בכניסה לתפקיד, צרו קשר: 
          Contact@re-spect.co.il